Sunday, December 18, 2011

Tempat Yang Sangat Cool & Paling Tenang Di Muka Bumi

Cuti beberapa hari dari dunia maya.Bukan takda idea nak update, cuma malas sikit.Jadi observer sekejap sambil merehatkan minda dari heavy material.Sekodeng keadaan sebenar dunia yang semakin tua.Mencari escapism minda.Cooling period la konon..Ciss..

Dalam waktu aku berehat sekejap tu, aku tetiba terfikir..Dimana tempat yang sangat cool & paling tenang untuk merehatkan fizikal dan kekalutan minda di atas muka bumi ni?Beberapa idea tempat percutian pun muncul dalam kepala hotak aku.Antaranya...

North Pole.Tenang, cool?Memang terlebih cool pun, sampai beku.Nanti boleh kena hypothermia kalau datang sini.Cancel.


Resort di kepulauan Maldives.Antara tempat percutian paling berprestij dan termahal di dunia.Cool & tenang?Boleh la kot untuk seketika.Tapi untuk jangka masa panjang, rasanya sama ja macam resort lain yang wujud diatas bumi ni...


Niagara Falls, Ontario, Canada.Salah satu tempat yang memang aku teringin sangat mau tengok live dengan mata kasar...Cool?Memang cool..Tenang?Mungkin sekejap.Lepas balik confirm kepala berat balik.Tapi memang dalam wishlist tempat percutian impian aku.InsyaAllah one fine day, kalau ada kemampuan..


Winter time at Korea.Yang ni confirm wishlist peminat k-pop & korea movie, siap pasang angan-angan nak bergambar ngan Kim Hyun Joong & Jang Na Ra.Eh betul ka nama tu?Lantak la..hehe.Cool?Memang sejuk pun, sudah namanya winter.Tapi rasanya sama juga macam tempat-tempat yang lain..Ketenangan yang cuma seketika...


Percutian ke bulan.Yang ni memang merapu, tapi kalau dapat direalisasikan mungkin akan menjadi percutian paling mahal dalam sejarah peradaban manusia.Tapi jaga-jaga, kalau terlambat pulang confirm meninggal punya sebab takda oksigen.Memang kelakar gambar ni, saja aku kasi masuk.Tah sapa punya idea la buat gambar ni, tapi memang creative & kelakar siot haha.Credit untuk si empunya idea..Rupanya bukan Neil Amstrong yang dulu sampai ke bulan, Pak Selamet dan gerobaknya yang dulu..hahaha....

Tapi.....

Banyak sudah tempat yang aku fikirkan, tapi aku masih belum dapat jawapan yang betul-betul tepat dengan konsep cool & tenang yang aku maksudkan.Namun akhirnya aku realize, cuma ada satu tempat saja di atas muka bumi ni yang benar-benar cool, dan akan memberi ketenangan minda & jiwa yang sebenar, tanpa kompromi.Pasti akan diperolehi disini.Nak tahu dimana?Scroll ke bawah untuk mengetahui lokasi tempat yang aku maksudkan...

#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#

Tempat yang sangat cool dan paling tenang sekali di atas muka bumi ni.Tempat yang pasti akan menunjukkan jalan keluar kepada segala konflik kehidupan dan kekacauan minda manusia.Tempat yang aku sentiasa teringin untuk datangi setiap masa, tapi apakan daya kaki ni selalu tersilap langkah dan sering tersesat jalan...Inilah tempatnya, lokasi untuk membasuh kekotoran dan kerusuhan jiwa manusia...Semoga kaki ini akan ditemukan dengan arah yang betul, arah kiblat yang sebenar ini...



P/S : Moral of the story?Jalan untuk menuju ketenangan sentiasa terbuka luas.Tepuk dada tanya iman, pintu rumah ALLAH ini tidak pernah tertutup..Peringatan untuk diri sendiri sebenarnya.Sama-sama kita renungkan.Wallahualam....





Photo Credit : Google Images

0comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Amazing!