Wednesday, April 10, 2013

Facebook Bakal Mengalami Major Update Sekali Lagi


Salam.

Rasanya semua rakyat Malaysia dah tau bila tarikh 'Perang Raya Umum', jadi takyah la gua update lagi.Kita cakap pasal hal lain la...ok.

Kali ni gua mau bagi info terkini pasal laman sosial terfofuler zaman ini, pesbuk.Nampaknya pesbuk bakal mengalami major update.'Timeline' yang baru saja diperkenalkan tidak lama dulu bagi menggantikan user interface (UA) pesbuk yang dulu nampaknya akan berubah wajah sekali lagi.Entah apokono dengan kepala hotak Mark Zuckerberg yang sesuka hati dia saja nak ubah itu ni.Mentang-mentangla dia CEO.Bagi pelempang kang..

Mungkin kebanyakan pengguna masih belum dapat melihat update yang bakal dibawa pada UA facebook ini.Macamana gua dapat tau?Well, senang ja..Gua sekeh kepala si yahudi tu sekali paksa dia dedahkan maklumat..Menangis-nangis dia gua cakap lu der...haha..Poyo....

Banyak bunyi pulak lu hehe.Baiklah.Berikut beberapa printscreen major update tersebut.Lawa ka buruk, lu tengok la sendiri..




Printscreen ni gua ambik dari account secondary profile FB gua sendiri.Lama tak buka acc ni, sekali gua buka tadi tetiba dah jadi macam ni.Setting dia dah berubah banyak ni, tak sama dengan UA major account gua.Mainpage UA dah tak stream macam yang sekarang ni.Hanya sebelah kanan aja yang stream...Tak paham?Tengok gambar no. 2 di atas.Setting sebelah kiri akan 'static', manakala sebelah kanan akan 'stream'.Bahagian 'About' juga akan mengalami perubahan.Tak paham lagi?Kalau masih tak paham tunggu ja la update ni menyerang acc lu orang, then lu all tau la camana.Rasanya engineering team FB akan melakukan update secara berperingkat terhadap seantero acc FB yang hado.Tunggu ja la derr, buruk ka cantik ka, terimo ajola..Dah tuan punyo dio nak buat cenggitu nak buek camno...

Adioss




Source : Pesbuk aku la..

2comments:

Unknownsaid...

dah ada macam rupa google plus la. aku skrg ni pun jarang on fb. byk lepak kat g+... so kurang 'up to date' dgn perubahan fb ni...

Unknownsaid...

baru mau ckp der...mmg ada iras2 rupa g+..zuckerberg takot org byk lari p g+ kot..lagi2 skrg ni privasi FB da nmpk mcm mkin longgar...hmm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Amazing!