Sunday, March 3, 2013

Situasi Terkini Serangan Penceroboh Di Semporna




Org kampung mula penempatan semula di sekolah - askar kata 1 hr shj. perlukan bantuan di sabah...!!! aku x perlu gurau ttg semporna sekarang - mmg kmi tgh sitting duck - panik - dan mcm2 lagi - dimana pertahanan malaysia - tlg jgn bg alasan - km nk tggu kmi semua mati ke baru nk hntr bantuan? sudahlah sng2 penceroboh masuk ikut jln air.

Rumours mengatakan terdapat bunyi tembakan dari arah kampung tapi kurang jelas.sekarang askar sudah masuk ke kawasan kmpg utk bantu kuarkan org awam.Teruskan berdoa untuk sahabat dan orang-orang disana ~ via Malaysian Update



SEMPORNA: DUA ANGGOTA KESELAMATAN TERKORBAN DI SERANG HENDAP

KUALA LUMPUR, 3 Mac - Dua anggota pasukan keselamatan terkorban dalam serang hendap di Kampung Seri Jaya Siminul, Semporna, Sabah petang semalam, kata Pesuruhjaya Polis Sabah Datuk Hamza Taib.

Beliau berkata dua anggota pasukan keselamatan itu yang sedang membuat serbuan di perkampungan atas air itu telah ditembak oleh sekumpulan orang yang tidak dikenali pada pukul 6.30 petang semalam.

Beliau bagaimanapun tidak memberi maklumat terperinci mengenai identiti anggota keselamatan yang terbunuh itu semasa ditemubual secara langsung melalui panggilan telefon dengan stesen televisyen TV3 dalam program 'Malaysia Hari Ini' di sini pagi ini.

Hamza berkata pihaknya sedang menjalankan siasatan sama ada kumpulan penyerang yang kurang daripada 10 orang itu mempunyai kaitan dengan kumpulan penceroboh bersenjata di Lahad Datu yang mendakwa sebagai tentera Kesultanan Sulu dari Filipina.

Menyentuh mengenai kumpulan penceroboh itu, Hamza berkata mereka terhad di Kampung Tandou, Lahad Datu dan telah dikepung oleh pasukan keselamatan negara.

Beliau juga menegaskan keselamatan di Lahad Datu dan di Sabah, adalah terkawal dan menasihati penduduk di negeri itu supaya tidak mendengar khabar angin dan mereka boleh menghubungi ketua polis daerah di negeri ini untuk mendapatkan pengesahan. - BERNAMA

via PDRM


Lagi perwira negara gugur.Al-Fatihah kepada roh mereka, semoga diterima sebagai SYAHID disisi ALLAH SWT...



TERKINI




NASIHAT DARI PDRM - PLEASE SHARE!!

Tolong pesan dgn orang lain..tolong jgn update dekat facebook kalau ternampak ATM tgh buat roadblock dekat mana dan kereta dekat mana..percuma penceroboh dapat info!! Senang2 diorang serang..btw ada apa2 simpan dalam hati..mereka sedang memerhati!! Kepada Rakyat Sabah.. Tolong jangan sebarkan maklumat di fb atau dimana2 sekalipun apa yg anda nampak Polis dan ATM akukan di Sabah... Apa yg anda nampak itu adalah rahsia pertahanan negara... Tolong jangan merasa bangga dgn maklumat yg anda sebarkan... Anda hanya akan mengeruhkan lg keadaan... Secara tak sengaja anda hanya membocorkan maklumat kepada pengkhianat negara... Sekarang anda juga memegang amanah negara dgn tidak menyebarkan maklumat... Pegang amanah itu erat2... TOLONG SEBARKAN! sabahtech: rasanya update pasal info berapa yg terkorban itu tiada masalah.. atau update info agar semua orang lebih berhati-hati itu tiada masalah.. cuma jangan update info yg berkaitan dgn gerakan PDRM dan tentera di luar sana..



Pembetulan : Situasi semasa akan terus diupdate, cuma maklumat-maklumat lokasi PDRM n ATM sahaja yg akan disembunyikan agar tidak mendedahkan rahsia dan strategi pasukan keselamatan kita.Semoga ALLAH bersama dengan para perwira kita dalam mempertahankan Sabah tanah tumpah darah ini.ALLAHUAKBAR!!!



TERKINI DARI SEMPORNA @2200/10:00 PM


Ketua Polis Negara (KPN) melalui satu sidang media sebentar tadi mengesahkan kesemua penceroboh di Kg. Seri Jaya, Semporna telah berjaya diberkas.Namun begitu, KPN juga mengesahkan bahawa seorang lagi perwira kita gugur di Semporna menjadikan jumlah kesemua pahlawan kita yang gugur Syahid menjadi 8 orang semuanya...

Al-Fatihah, semoga roh pahlawan yang terkorban akan diletakkan di Syurga Firdausi bersama-sama orang2 yang beriman....




Sumber : Facebook, Twitter & maklumat langsung dari kawan-kawan

2comments:

Veesaid...

Stay safe bro! Praying for Sabah <3

Unknownsaid...

Thanks mandak...keep on praying.solidarity for Sabah!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Amazing!