Thursday, March 28, 2013

Indon Bermaksud 'Pelacur'?

Salam.
Just short update.


Lain di cari lain yang jumpa.Cari pasal Sulu, jumpa pasal Indon....

Gua baru tau...
Patutlah selama ni dorang marah bila dipanggil 'Indon'.Ini puncanya.


PELACUR der.Sungguh tidak ku sangka.Heh, lucu pun ada.Tak percaya?Terpulang.Maklumat ni pun gua ambik dari media dorang juga.Kalau media tu bohong, maka bohonglah gua.Tapi, rasanya betul kot...

Sekadar perkongsian sahaja.Tiada niat untuk membuat sebarang provokasi apalagi menghina.Tapi kalau terasa juga, apa buli buat la, terima aja la bung...

Anyway, jika anda ingin memberi komentar tentang menda ni, mind your word ok.Gua tak kira lu orang Malaysia atau orang seberang, jaga tatasusila anda.Komen yang berbaur provokasi melampau, kurang ajar dan tidak bertamadun akan didelete serta merta.




*Posting ni selingan ja der.Gua sebenarnya tengah menyiapkan satu artikel tapi pala hotak gua jadi blank.Tepu.Tunggu ja la kalau gua rajin awal la siap tu...tido dulu kot zzzzzzZZZ........



Sumber : Google image & Merdeka.com

10comments:

Vee Leasaid...

Wehh, mau tengok sumber tuu. Letak link at my shoutbox :D

El Hardysaid...

adala..tu 'sumber' at the end of d post.just click it :)

AzieYanz Rahimsaid...

dulu pernah pergi sana n tanya sendiri pasal hal ni dekat dorang tapi dorang takde cakap pun makna disebalik "indon" ni..tapi tak tahu la kan dorang just coverline sebab kita ni pelancong..

cik kaki ketawesaid...

Assalamualaikum..hai bro...lama tak datang sini...ngeh2...disebabkan dah diberi amaran di atas...makanya sy terpaksa komen dengan agak plastik di sini...kih kih...eh tp betul lah bro...memang diorang marah kalau kita panggil diorang indon..

kopi pastasaid...

abestu nak panggil diorang apa? indonesia? indonisi? panjang sangat tu...huhu

El Hardysaid...

@AzieYanz Rahim mungkin jg kot..sbb nak bg imej bgs pada pelacong barangkali..tp mungkin jg x semua yg tahu,sbb translate mksd diatas pn dalam bahasa melayu 'Pontianak' katanya.Pontianak ni klu x silap merujuk kpd satu kawasan di Kalimantan Barat..mungkin org yg asal dr tmpt ni ja yg tahu, then yg lain tu skdr ikut ja...rasanyalah :)

El Hardysaid...

@cik kaki ketawe waalaikumsalam..komen plastik ke nih?hehe..komen ja la pape, yg pntg x keluar dr tamadun sudah..

tu la pasal..mungkin pasal ni kot diorg marah tu...sedangkan sebenarnya,panggilan 'indon' ni sebenarnya singkatan..sama gak mcm kita panggil org yg dtg dr bangladesh sbg 'bangla'..tak gitu?

El Hardysaid...

@Kopi Pasta hehe gua pn x tau la der..klu pgil 'indo' ja,mcm x ckp sifat plak kn?sma gak mcm kita pgl org bangladesh sbg 'bangla'.klu pgl 'bang' saja mmg x kena...indonisi lg la semacam..lgpn pgln 'indo' boleh merujuk kpd pelbagai akronim yg mmbwa mksd lain.cthnya mcm indo-china,indo-eropah etc...

kopi pastasaid...

orang mat salleh panggil indon, indonisi... tak pelik pun bunyinya

El Hardysaid...

hehe tah la bro.gua rsa mcm kelakar plak sebutan tu hehe...terpulang masing2 pnya carala.yg pntg niat kita sbnrnya hnya utk menyingkatkan prkataan,bukannya menghina.tp klu nk terasa jg,nk wat camana kn...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Amazing!