Friday, January 4, 2013

Rumah Paling Mahal Di Dunia!

Salam.

Posting pertama untuk tahun 2013.Masih belum terlambatnya rasanya untuk mengucapkan selamat tahun baru.

Baiklah.Rumah paling mahal di dunia.Yang penting ada duit, semua boleh dapat.Agak-agakla, mangkuk mana empunya rumah paling mahal tu?Mari kita tengok, rumah paling mahal di dunia untuk tahun 2012.


Rumah.
Keperluan semua orang.Tanpa rumah, merempat la jawabnya.
Rumah paling mahal di dunia untuk tahun 2012 dimiliki oleh seorang Billionaire India bernama Mukesh Ambani.


 Terletak di Mumbai, India, rumah ini mempunyai 27 tingkat.

Ciri-ciri yang terdapat pada rumah ini :
- Berketinggian 550 kaki
- Berkeluasan 400,000 sqft
- Memiliki 9 elevators
- 6 tingkat parking lot
- Indoor/outdoor bar
- Rumah hijau (green room)
- 4 tingkat taman terbuka (open garden)
- Bilik penyimpanan dan beberapa lounge
- Mempunyai 3 tempat pendaratan helikopter (helipad)
- Memiliki pusat kawalan udara sendiri (air traffic control)
  dan bermacam-macam lagi....

Marilah kita sama-sama melopong tengok rumah ni...

Elevators

Ballroom

Living room

Rest room

Theater room

Gambaran sisi



Memang gilo.Sudah la mahal gila, saiznya pun besar ya amat.7 keturunan dia pun boleh tinggal situ....

Takpa la, duit dia, dia punya suka.

Bagi aku, bersyukurlah dengan apa yang ada.Asal dapat berlindung dari panas dan hujan, itu sudah cukup bagus.Sebab masih ramai orang di luar sana yang hidup merempat berharap dapat memiliki apa yang kita ada...

Woooppss..Forgetting something?Yup.Rumah ini berharga 2 BILLION US DOLLAR.

Adios amigosss tambi...




*Teringat kisah 'Trillionaire' melayu satu ketika dulu yang katanya mendapat harta dari gunung.Siap mengaku penjelmaan semula Maharaja China.Bukan mau mengaibkan, tapi merapu sangat ceritanya..Dunia dunia....




4comments:

krolesaid...

wah! mahalnya rumah dia! dasat!...tp msti sunyi kalu duduk dua tiga orag jew~pergh! dari india ya

El-Hardysaid...

tu la pasal..duduk 2 3 org ja?tu bkn sunyi bro tp ble jd gila kali..hehe :)

Mia Kassimsaid...

Sesat aku kalau tinggal rumah ni bah...

El-Hardysaid...

@Mia Kassim trip ja mcm 1B..klu sesat pgil jak sekuriti :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Amazing!