Friday, December 21, 2012

The END???


Salam.It's been a long time.

Blog betagar.Penuh sarang labah-labah dan taik tokek.Cadang mau buat renovation sikit, bersihkan sarang, tukar header etc tapi malas la pulok...

Tunggu.Tunggu aku rajin.Sebab macam rasa sayang pulak biarkan blog ni terbiar macam jambatan rosak.Tak rosak sebenarnya, cuma mau ubah wajah sikit.Tambah apa yang patut, buang apa yang kureng.Nantilah..

Apapun blog ni akan terus hidup.Ni suara aku, persepsi aku.Ruang terjahan ekspresi dan minda.Ruang kritik dan asahan idea.Buat baru?Next time.

Baiklah.


Hari ini 21st Disember 2012, aku akan kembali menulis and will never look back again.Tak kisahlah orang suka atau tidak.Apa yang pasti, as long as I live, disinilah carutan idea dan pendapat kepala hotak akan aku alirkan.Sama-sama berkongsi idea dan ilmu yang sedikit, mudah-mudahan bermanfaat untuk sesiapa saja..

21st Disember 2012?END OF THE WORLD???Orang sana sini sibuk cakap pasal kiamat.Ramalan kiamat BODOH kaum Mayan.Teori konpirasi yang sememangnya failed sejak dari awal lagi.KIAMAT?For sure, KIAMAT pasti akan berlaku namun bukan urusan manusia untuk mengetahui dan meramalkan bilakah umur dunia ini akan berakhir.Even Rasulullah S.A.W pun tidak diberi pengetahuan tentang tarikh akhir zaman, ini kan pula manusia biasa.Rahsia itu cuma ALLAH S.W.T sahaja yang tahu, dan akan terus menjadi rahsiaNYA sehingga sampai masanya kelak..

The END?Rather it's just a beginning.A real beginning.Permulaan untuk kebangkitan semula ISLAM di akhir zaman.Kebangkitan Panji-Panji Hitam dari Timur.

Sabda Rasulullah SAW,
"Akan datang Panji-panji Hitam dari Timur, seolah-olah hati mereka adalah kepingan-kepingan besi. Sesiapa yang mendengar tentang mereka, hendaklah datang kepada mereka dan berbaiatlah kepada mereka, sekalipun terpaksa merangkak di atas salji." (Al-Hafiz Abu Nuaim)

Dan masa untuk kebangkitan semula itu rasanya sudah semakin tiba...



Apapun Alhamdulillah, dunia belum kiamat.Peluang untuk revolusi diri dan hijrah itu masih ada.Peluang untuk menyertai barisan Panji-Panji Perang.Mudah-mudahan akan dipermudahkan InsyaAllah...Amin Ya Rabbal Alamin.....

"Everything that has a beginning has an end"
Bila dan bagaimana, Wallahualam...





0comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Amazing!