Thursday, October 6, 2011

H.A.A.R.P : Senjata pemusnah akhir zaman

High Frequency Active Auroral Research Program atau singkatannya H.A.A.R.P. adalah merupakan satu projek kerjasama yang melibatkan Tentera Udara A.S,(U.S Air Force) Tentera Laut A.S,(US Navy), University of Alaska & DARPA (Defence Advanced Research Project Agency).Menurut Wikipediaits purpose is to analyze the ionosphere and investigate the potential for developing ionospheric enhancement technology for radio communications and surveillance purposes.The HAARP program operates a major Arctic facility, known as the HAARP Research Station, on an Air Force–owned site near Gakona, Alaska."




Projek ini bermula sekitar tahun 1993 dan dipertanggungjawabkan sepenuhnya ke atas BAE Advanced Technologies (BAEAT).Secara ringkas (kenyataan rasmi AS),  projek ini bermatlamat untuk "memahami, menstimulasi dan mengawal proses yg berkenaan dengan ionosfera yang mungkin mengubah prestasi sistem komunikasi dan pengawasan".Namun menurut beberapa saintis barat dan penganut teori konpirasi, ada sesuatu yang sangat besar sedang dilaksanakan di dalam projek HAARP ini.
Seorang saintis barat Dr. Rosalie Bartell, telah mengesahkan bahawa pihak ketenteraan AS sedang mengusahakan sebuah 'sistem pengaturcaraan cuaca' untuk dijadikan sebagai senjata sulit pemusnah.Menurutnya lagi, senjata tersebut mempunyai modus operandi yang sangat sophisticated, iaitu berupaya untuk memanipulasi keadaan cuaca dan iklim sehingga mampu mencipta bencana dahsyat seperti badai, gempa bumi, banjir besar dan tsunami!


Bencana tsunami di Jepun baru-baru ini dikatakan berpunca daripada HAARP!

Bukan hanya Dr Bartell yang mengatakan hal ini, malah mantan penasihat keamanan White House bernama Zbigniew Brzezinski juga meramalkan hal ini dalam bukunya yang berjudul "Between Two Ages". Di dalam bukunya, beliau menulis :
"Teknologi ini akan menyediakan teknik untuk melakukan peperangan rahsia yang hanya memerlukan pasukan yang kecil, seperti teknik memodifikasi dan manipulasi cuaca yang dapat menimbulkan badai yang berkepanjangan."

Manakala Marc Filterman, seorang mantan pegawai di pejabat tentera Perancis juga pernah mengatakan bahawa Amerika telah memiliki teknologi untuk memanipulasi frekuensi radio untuk melepaskan kondisi cuaca tertentu seperti badai dan Taufan.Dan pada tahun 2002, negara Rusia antara seteru ketat AS pernah berkonfrontasi dengan Amerika Syarikat di hadapan PBB dengan menuduhnya telah menciptakan beberapa bencana di Rusia dengan eksperimen-eksperimen melalui projek HAARP.

Salah satu eksperimen HAARP adalah menembakkan sinar elektromagnetik terkawal ke ionosfera bumi. Method ini disebut sebagai "pemanas ionosfera". Ionosfera adalah lapisan yang mengelilingi atmosfera bumi dan jaraknya adalah sekitar 40-60 km diatas permukaan bumi.
David Yarrow, seorang penyelidik dengan latar belakang bidang elektronik mengatakan bahawa interaksi ini akan menyebabkan ionosfera menjadi bocor sedangkan lapisan inilah yang melindungi manusia dari radiasi matahari yang ganas.Manakala Charles Yost,seorang penyelidik lain dari North Carolina berkata,"Jika ionosfera terganggu, maka atmosfera dibawahnya pasti akan terganggu."

Sedikit penerangan ringkas mengenai Ionosfera:

Ionosfera adalah lapisan bahagian teratas dan terpenting dalam atmosfera bumi kita. Ionosfera sangat penting kerana ia menapis radiasi cahaya matahari (UV dan sebagainya) agar tidak terus ke bumi.
Ionosfera adalah wilayah atas atmosfera di mana terdapat sejumlah besar zarah bercas. Tenaga yang datang dari matahari, khususnya di sepanjang gelombang ultraviolet, molekul gas atmosfera dan atom dengan kekuatan yang cukup untuk mengeluarkan elektron. Hal ini menghasilkan elektron bermuatan negatif dan atom bermuatan positif dan molekul [ion], dipelihara dalam keadaan plasma yang mengalirkan arus elektrik dan merespon medan elektrik.Ionosfera juga memiliki kegunaan lain bagi manusia, iaitu mempengaruhi gelombang penyiaran radio jauh dari tempat yang ada di Bumi.


Dan bagaimana pula fungsi HAARP dalam memanipulasi Ionosfera?

 Pada kemudahan HAARP di daerah terpencil di Alaska, pemancar radio terbesar di Bumi menghantar isyarat frekuensi tinggi ke ionosfera untuk lebih memahami pengaruh partikel bermuatan pada komunikasi radio dan sistem satelit pengawasan. Gelombang radio melalui ionosfera dipengaruhi oleh zarah bercas.  Hal ini boleh mempengaruhi hal-hal seperti kualiti isyarat dari satelit ke tanah, atau komunikasi gelombang pendek dari tanah ke tanah.HAARP juga dikatakan dapat mengatur cuaca melalui ionosfera, seperti menghasilkan hujan, gelora, tsunami dan masih banyak lagi yang sedang dikaji selidik.


Banyak pihak yang menuntut jawapan mengenai HAARP tersebar di seluruh penjuru dunia.Bermula dari penduduk Alaska sendiri hingga para ilmuwan di Amerika dan Eropah.Mereka bimbang bahawa HAARP akan menciptakan kerosakan yang tidak mampu dipulihkan.
Menurut pihak tentera Amerika Syarikat, mereka tidak ada perancangan untuk menciptakan senjata pemusnah.Aplikasi HAARP hanyalah digunakan untuk meningkatkan efisiensi dan keberkesanan pertahanan Amerika seperti untuk menciptakan sistem komunikasi kapal selam yang lebih efisien, memantau dan menangkis serangan rudal yang datang tiba-tiba dan untuk memantau topografi wilayah luas untuk tujuan pertahanan.


Walaupun pihak Amerika telah menyangkal, namun dokumen yang didedahkan oleh mereka jelas mengatakan bahawa HAARP memang didirikan untuk kepentingan pertahanan (dan persenjataan).

Weapons of  The New World Order 
HAARP adalah sebahagian daripada senjata-senjata New World Order yang diletakkan di bawah Strategic Defence Initiative (SDI) Amerika Syarikat.Daripada pemerhatian pihak ketenteraan di Amerika Syarikat, seluruh ekonomi dunia berpotensi untuk menjadi tidak stabil melalui manipulasi iklim.Lebih penting lagi, ianya boleh dilaksanakan tanpa pengetahuan musuh, pada kos yang minimum dan tanpa melibatkan anggota tentera dan peralatan seperti dalam peperangan biasa.Fungsi HAARP - jika ia digunakan bakal memberikan impak yang boleh mendatangkan kebinasaan kepada iklim Dunia.Jika dilihat kepada kepentingan ekonomi dan strategik AS, ia boleh digunakan untuk mengubah suai iklim di bahagian-bahagian yang berlainan  dunia dengan tujuan manipulasi walaupun bakal mengakibatkan ketidakstabilan sistem ekologi dan pertanian dunia.
Jabatan Pertahanan AS telah memperuntukkan sumber yang besar kepada pembangunan sistem perisikan dan pemantauan tentang perubahan cuaca.NASA dan Department of Defence's National Imagery serta Agensi Pemetaan (Nima) ketika ini sedang bekerjasama dalam "pengimejan untuk kajian banjir, hakisan, bahaya tanah-slaid, gempa bumi, zon ekologi, ramalan cuaca dan perubahan iklim" melalui data yang diperolehi dari satelit mereka.


New World Order
Teknologi HAARP juga dikatakan mampu mengesan isyarat frekuensi rendah seperti pesawat dan missile melalui udara. HAARP disokong oleh 'radar cakerawala' (Universal Radar) atau Over The Horizon Radar, iaitu radar yang mengawal seluruh dunia kerana ia terletak di atmosfera.Tidak dapat dinafikan lagi ketepatan (accuracy) dari radar HAARP tersebut, bahkan saat ini lokasi setiap daerah di bumi dapat diketahui dengan jelas, lebih baik dari sistem satelit kerana HAARP masih berada di bawah lapisan atmosfera.


Mind Control
Selain daripada itu, menurut beberapa rumour yang tersebar meluas di internet, HAARP juga berupaya untuk memanipulasi & mengawal minda manusia!

Dengan menghantar isyarat radiasi frekuensi rendah lampau (EXTREMELY LOW FREQUENCY (ELF) RADIATION) ke otak manusia, HAARP dikatakan boleh mengawal mood manusia. Pada dasarnya otak besar manusia bekerja pada 1-30 Pulse/Sec. Dan dalam putaran perdetiknya, terdapat frekuensi hertz.
* Delta (1-4/sec)= Keadaan tidur
* Theta (4-7/sec)= Keadaan mengantuk atau baru bangun dan juga ini merupakan saat otak manusia masih kecil.
* Alpha (7-12/sec)= Keadaan Normal dan belajar
* Beta (tak terhitung/infiniti) = Keadaan Marah atau sedang dalam emosi yang tinggi.
Dengan gelombang rendah HAARP, minda dan emosi manusia dapat dimanipulasi dengan HAARP.

Kesimpulan

Sejauh mana kebenaran teori ini, hanya ALLAH yang mengetahuinya.Teori ini sebenarnya mengajak kita untuk berfikir seketika tentang bencana dan musibah yang melanda dunia sejak akhir-akhir ini.Tidak sesekali menafikan kekuasaan Yang Maha Esa, hanya ingin memperlihatkan apa yang bakal berlaku sekiranya kerakusan kuasa dijadikan paksi kehidupan.Jika perkara ini benar, maka sebenarnya tamadun manusia sedang berhadapan dengan kemusnahan yang maha dahsyat ciptaan para tentera dajjal laknatullah.Semoga kita umat Islam terselamat daripada konspirasi ciptaan mereka ini.Wallahualam

Firman ALLAH S.W.T yang bermaksud: "Telah timbul berbagai kerosakan dan bala bencana di darat dan di laut dengan sebab apa yang telah dilakukan oleh tangan manusia; (timbulnya yang demikian) kerana Allah hendak merasakan mereka sebahagian dari balasan perbuatan buruk yang mereka lakukan, supaya mereka kembali (insaf dan bertaubat)." (Surah ar-Ruum, ayat 41).






Rujukan : wikipediacrystallinks.com, scripters.ning.comx-file.enigma.blogspot.cominfowars.com,   
                        heavensawaits.wordpress.com haarpfactsheet haarp.alaska.edu  youtube.com & google images

7comments:

hardy_hunt2said...

@2b23fb59d7b9f18f231e2b70962faf73 'kemusnahan yang tidak boleh dipulihkan' adalah merupakan gelombang 'ketakutan' yg disuarakan oleh kebanyakan orang yg mempercayai projek ini bukan sekadar ujikaji eksperimen semata2...mereka yakni tentera dajjal sebenarnya ingin menjadi tuhan dan mengawal segala2nya...

yourchoicesaid...

mungkin benar atau mungkin tidak, namun dalam kajian adakah mereka memikirkan untuk memperbaiki kerosakan... jika tidak... sama seperti meludah kelangit kena diri sendiri... sekadar pendapat

hardy_hunt2said...

rasanya benda ni mmg dah ada bro, cuma sejauh mana keberkesanan & kebenaran teori ni Wallahualam..

hardy_hunt2said...

mereka tidak akan berhenti sehingga matlamat mereka tercapai....

eddy syrolsaid...

canggih... 

singgah sini sat

MISTERI HANS

Eddy Interview Retis: Roxanne

UJANG DAN LISA SURIHANI

Zulsaid...

Secara teori sains benda ni memang praktikal dan logik, memanipulasi frekuensi gelombang untuk mengawal cuaca, cuma sejauh mana keberkesanannya itu kita tak tahu. Mungkin teknologi ni dah 80% efisyen atau masih lagi dalam penyelidikan

amoiMiyaSyasaid...

tak tau la nak cakap ape . org yahudi ni dah teliti sngat. huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Amazing!