Thursday, August 25, 2011

Google+ VS Facebook

Finally, i'm on Google+!!! Facebook biggest rivals, Google akhirnya muncul dengan Google+ (Google Plus) untuk memecahkan monopoli Zuckerberg & Co dalam dunia social networking.Walaupun masih dalam peringkat percubaan, namun kelihatan sangat interesting dengan pelbagai feature menarik yang pastinya akan membuatkan zuckerberg migrain tahap gaban memikirkan seteru terbarunya ini.


Antara feature2 menarik yang terdapat pada Google+ adalah seperti Circles...


Circles adalah satu feature dimana anda boleh berkomunikasi 'in-private' dengan sekelompok rakan anda..
lebih kurang spt feature 'group' dalam Facebook la jg...

Sparks...
Sparks, atau dalam bahasa mudahnya interest (minat).Melalui Sparks, anda boleh memilih minat anda untuk dikongsikan bersama rakan-rakan anda.Kalau dalam Facebook,feature ni lebih kurang spt 'like page'....

& the most interesting feature (setakat yang aku da explore) ialah Hangouts..
Melalui Hangouts,anda boleh memilih samada untuk chat secara bersemuka (video chat) @pun normal chat dengan rakan2 dalam Circles yang telah anda bina.Anda juga boleh menonton youtube melalui Hangouts.

Untuk mengetahui lebih lanjut tentang features yang wujud dalam Google+, dipersilakan anda mencuba sendiri sebab aku sendiri pun masih dalam proses explorisasi..
  
Seperti yang telah diperkatakan tadi, project ni masih dalam peringkat percubaan dan hanya sekelompok orang yang bernasib baik sahaja (macam aku haha) akan dijemput untuk mencuba dan memberikan respond terhadap project terbaru Google ni.Namun begitu, aku 'diperbolehkan' untuk menjemput 150 orang untuk sama2 mencuba project Google+.Limited seats available, so siapa cepat dia dapat k.Sila klik pada link ini Google+ invitation untuk mendapat jemputan menyertai project ini.

Ok guys,thats all for now.Selamat berpuasa & selamat mencuba Google+ Project!


0comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Amazing!